luni, martie 31, 2008

Internetul, tot mai mult 'filtrat'

Consiliul Europei a cerut ca filtrele pentru protejarea tinerilor de conţinuturile online periculoase să nu fie utilizate în detrimentul libertăţii de expresie şi informare.
"Interzicerea accesului la un anumit conţinut online ar putea reprezenta o restrângere a libertăţii de exprimare şi a accesului la informaţii", menţionează o recomandare adoptată de Comitetul de Miniştri, Executivul organizaţiei pan-europene.
Documentul cere statelor să se asigure că utilizarea acestor filtre este "legitimă, justificată, proporţionată şi transparentă pentru utilizatori", care trebuie să primească "un minim de informaţii explicând motivele pentru care un conţinut a fost filtrat".
Recunoscând utilitatea unei "utilizări proporţionate" a filtrelor pentru a pune tinerii la adăpost de conţinuturile dăunătoare, recomandarea estimează că trebuie să se evite "supraprotejarea copiilor". Recomandarea se pronunţă în favoarea unui sistem de filtre "inteligente" care să facă diferenţa între un conţinut care este periculos pe un site pentru copii, dar care este perfect acceptabil pe un site ştiinţific.

Cea mai veche înregistrare audio - 1860

Înregistrarea melodiei "Au clair de la lune", realizată de un inventator parizian în 1860, cu 17 ani înainte ca Edison să inventeze fonograful, poate fi ascultată pe internet datorită unei echipe de cercetători din California.
Francezul Edouard-Léon Scott de Martinville a înregistrat celebrul cântec popular în 1860, cu ajutorul unui "fonoautograf".
Invenţia consta în retranscrierea undelor sonore pe o foaie de hârtie înnegrită cu fumul unei lămpi cu ulei, însă nu permitea reascultarea înregistrării.
Cu ajutorul unei tehnologii care permite citirea înregistrării de pe hârtie prin intemediul unui cap de citire virtual, cercetătorii de la Institutul naţional Lawrence Berkeley, California, au reuşit să redea zece minute din cântec, interpretat de o voce feminină.
Reconstituirea este o dovadă că Scott este prima persoană care a înregistrat vocea umană, a indicat First Sounds, o organizaţie ce reuneşte ingineri de sunet şi arhivari care au contribuit la acest studiu. Doi istorici care lucrează pentru First Sounds, Patrick Feaster şi David Giovannoni, au descoperit, în februarie 2008, 12 fonoautograme oferite de Edouard-Léon Scott de Martinville Academiei de ştiinţe şi Institutului Franţei.
Ei au lucrat cu restauratori ai acestor două instituţii pentru a realiza scanări de înaltă rezoluţie ale fiecărei fonoautograme. Pentru ca înregistrarea să fie audibilă, cercetătorii au eliminat fluctuaţiile de viteză inerente procedurilor manuale, au stabilit o viteză de redare şi au filtrat cu atenţie vocea mascată de zgomotul de fond. Unele fonoautograme, foarte rudimentare, datează din 1853.
Scott a reuşit să graveze undele sonore pe hârtie, însă "nu şi-a imaginat niciodată că va putea să le şi asculte", a scris First Sounds într-un comunicat. Înregistrările au fost prezentate la conferinţa anuală a Asociaţiei pentru colectarea înregistrărilor sonore din cadrul Universităţii Stanford (California).
Înregistrarea celor 10 minute din melodia "Au clair de la lune" este accessibilă pe site-ul de internet www.firstsounds.org.

sâmbătă, martie 29, 2008

Pe aceeaşi ulicioară...

Pe aceeaşi ulicioară
Bate luna la fereşti,
Numai tu de după gratii
Vecinic nu te mai iveşti!

Şi aceiaşi pomi în floare
Crengi întind peste zaplaz,
Numai zilele trecute
Nu le fac să fie azi.

Altul este al tău suflet,
Alţii ochii tăi acum,
Numai eu, rămas acelaşi,
Bat mereu acelaşi drum.

Ah, subţire şi gingaşă
Tu păşeai încet, încet,
Dulce îmi veneai în umbra
Tăinuitului boschet

Şi lăsându-te la pieptu-mi,
Nu ştiam ce-i pe pământ,
Ne spuneam atât de multe
Făr-a zice un cuvânt.

Sărutări erau răspunsul
La-ntrebări îndeosebi,
Şi de alte cele-n lume
N-aveai vreme să întrebi.

Şi în farmecul vieţii-mi
Nu ştiam că-i tot aceea
De te razimi de o umbră
Sau de crezi ce-a zis femeia.


Vântul tremură-n perdele
Astăzi ca şi alte dăţi,
Numai tu de după ele
Vecinic nu te mai arăţi!

-------------
mihai eminescu
-------------

joi, martie 27, 2008

South Park - free


Toate episoadele serialului de televiziune de succes "South Park" vor putea fi vizionate gratuit pe un site de internet creat special în acest sens de producătorul Comedy Central.
Creatorii controversatului serial animat "South Park", Trey Parker şi Matt Stone, au încheiat o înţelegere cu compania Viacom pentru a distribui toate episoadele pe site-ul de internet SouthParkStudios.com.
"Ne-am săturat să fim nevoiţi mereu să descărcăm ilegal propria noastră producţie, aşa că am oferit o alternativă legală", au indicat creatorii serialului într-un comunicat.
Site-ul oferă toate episoadele seriei "South Park", inclusiv pe cel curent, care poate fi vizionat timp de o săptămână de la apariţia pe micile ecrane, după care, la o lună după, este adăugat în catalog.
Episodul curent rulează fără a fi întrerupt de clipuri publicitare, însă un purtător de cuvânt din partea Comedy Central spune că vor fi adăugate reclame, mai ales ale sponsorilor Toyota şi Virgin.
De la lansarea serialului, în 1997, "South Park" a devenit marele succes al postului Comedy Central şi în prezent are o audienţă de aproximativ trei milioane de spectatori pe episod.
Serialul animat "South Park" urmăreşte aventurile a patru copii din micul oraş montan cu acelaşi nume din statul Colorado, folosindu-le ca pretext pentru satire acide la adresa societăţii, stilului de viaţă, tabuurilor şi evenimentelor din Statele Unite.
Serialul este celebru pentru utilizarea parodiei şi a umorului negru şi pentru atacarea deschisă, provocatoare şi fără menajamente a unor subiecte controversate precum homosexualitatea sau religia.
De altfel, pe parcursul anilor s-a întâmplat de câteva ori ca unele episoade să fie cenzurate de Comedy Central.
În 2005, compania a refuzat să redifuzeze episodul "Bloody Mary", în care era satirizată biserica catolică, creatorii prezentând o statuie a Fecioarei Maria în perioada menstruaţiei.
În aprilie 2006, a apărut un alt episod din "South Park" care a stârnit controverse: Iisus Hristos făcându-şi nevoile pe preşedintele american George Bush şi pe steagul Statelor Unite.

How to Charge an iPod using electrolytes and an onion

aveți destulă ceapă?
:)

luni, martie 24, 2008

Therion - Clavicula Nox

.

Slavagismul în agenții - și nu numai acolo...

Tot românul se plânge că e greu.
Că nu e bine.
Că românii sunt o nație extrem de afectată de stres.
Că suntem prea încruntați.
Că suntem prea încrâncenați.
Că nu mai glumim.
Că nu ne mai distrăm.
Că toate zâmbetele noastre sunt niste rânjete de oameni turbați.
Că abia așteptăm să mușcăm.
Să ne încolțim.
Să ne trădăm prietenii.
Să călcăm strâmb.
Să înșelăm.
Să mințim.
Să uităm buna cuviință.

Citește tot aici...


>>>-<<<

duminică, martie 23, 2008

Sutien vibrator



Inginerul pensionar, Ioan Davidoni, este unul dintre "profetii care nu sunt recunoscuti in tara lor".
Timisoreanul are la activ 853 de inventii si inovatii, 10 medalii internationale, diferite diplome si titluri, informeaza editia online a ziarului Evenimentul Zilei.
In ciuda tuturor realizarilor, lui ii este greu sa isi continue munca de cercetare si inventica, din cauza lipsei unui sprijin financiar.
Ultima sa inventie este un ingrasamant ecologic, care poate revolutiona agricultura sau horticultura resuscitand pana si plantele ofilite.
Unele dintre inventiile sale au fost "furate" de straini, iar acum Romania importa acele produse, care poarta, de fapt, marca originala "Davidoni": sutienul vibrator, relaxant, sau pantofii cu vibratii antistres. Sutienul e un antidot medical dovedit in lupta contra nodulilor cancerosi localizati la nivelul sanilor.
Alte inventii care i-au adus glorie in strainatate sunt ecranele antiradiatie pentru telefonul mobil, aparute, sub o alta forma, in mai multe tari, la patru-cinci ani dupa ce au fost inventate de Davidoni.

Inventatorul a fost in audienta la prefectura pentru a obtine fonduri pentru inventiile noastre. Insa, acesta a fost orientat spre rectorii universitatilor Politehnica si a celei de Stiinte Agricole.
"Speram sa obtina sprijin pentru a-si gasi un spatiu pentru laborator in oras. E trist ca avem valori si nu reusim sa le sprijinim", a instiintat prefectul Ovidiu Draganescu.
Davidoni a fost medaliat in ultimii trei ani, cu aur si argint, la saloanele internationale de profil din Bruxelles, Geneva si Budapesta.
Ioan Davidoni este dezamagit ca inventiile sale nu sunt protejate suficient pentru a fi "exploatate" in Romania.
"Prin faptul ca inventiile mele nu au fost protejate la timp ca marci romanesti, statul roman a pierdut mari sume de bani care ar fi putut reveni bugetului de stat. Toate sunt inventii aplicative, de impact, pe sanatate, mediu sau noi surse de energie (turbine hidraulice si eoliene - n.r.) care functioneaza la conditiile din Romania", sustine inventatorul.

nervi de duminică


zic unii că se calmează atunci când calcă rufe.
eu nu...

vineri, martie 21, 2008

gmp - cu PLD

Agenţia de publicitate GMP, condusă de Felix Tătaru, se va ocupa de campania electorală a PDL pentru Primăria Iaşului şi Consiliul Judeţean (CJ), precum şi de cea a candidatului PDL pentru Primăria Capitalei, indiferent care va fi acesta, a anunţat joi, liderul PDL Iaşi, senatorul Dan Cârlan.

Crizele anului 2007 şi predicţiile anului 2008

Rogalski Grigoriu a lansat prima ediţie a raportului "Crizele anului 2007 şi predicţiile anului 2008", un instrument ce îşi propune să contribuie la maturizarea mediului de comunicare din România prin analiza mediatică şi sociologică a crizelor de anul trecut.
Studiul identifică şi analizează situaţiile de criză de comunicare la care a asistat mediul de business din România şi îşi propune să ofere specialiştilor în relaţii publice un instrument pentru anticiparea şi gestionarea unor situaţii similare. Raportul, care este disponibil pe blogul companiei, cuprinde analiza unor cazuri de criză la nivelul comunicării, o radiografie a domeniilor cele mai expuse riscurilor, anul acesta, şi punctează o serie de schimbări de atitudine ale publicului din România faţă de companii, care pot funcţiona ca recomandări pentru comunicatori.
Studiul analizează factorii care au declanşat şi au alimentat trei dintre cele mai notorii crize de comunicare de anul trecut, aşa cum au fost nominalizate de jurnalişti într-un sondaj realizat de agenţie în luna februarie: "Danone – dioxina", "E&Y – Raluca Stroescu" şi "Smithfield – pesta porcină". Acestea sunt discutate sub aspectul mesajelor pe care un potenţial consumator le-a receptat prin intermediul presei, dar şi sub aspectul factorilor sociali, politici sau economici care au antrenat mediatizarea excesivă a celor trei cazuri.
Analizele sunt însoţite de rezultatele unui chestionar efectuat în luna februarie în rândul jurnaliştilor din presa centrală - departamentele economic şi social -, care arată câteva tendinţe importante pentru anul 2008, inclusiv industriile cele mai expuse riscurilor, din perspectiva presei. Raportul prezintă şi opiniile sociologilor cu privire la cele trei situaţii analizate, precum şi traseul "minut cu minut" al două din cele trei crize din redacţia ziarului Evenimentul Zilei. Raportul "Crizele anului 2007 şi predicţiile anului 2008" este realizat de Departamentul de risk & crisis management al agenţiei Rogalski Grigoriu Public Relations, pe baza datelor furnizate de Media Image cu privire apariţiile în presă ale crizelor analizate.
Rogalski Grigoriu este prima agenţie din România căreia International Public Relations Association (IPRA) i-a acordat trofeul Golden World Award, considerat Oscarul PR-ului, pentru cea mai bună lansare a unui brand la nivel internaţional, precum şi prima deţinătoare a trofeului Sabre European Awards, pentru excelenţă în management de criză.

iTunes Store - neprofitabil

Apple poartă discuţii cu studiourile muzicale în legătură cu posibilitatea de a le oferi clienţilor acces nelimitat la arhivele iTunes, în schimbul plăţii unor taxe premium pentru dispozitivele iPod şi iPhone.
Noul model de afaceri este similar cu acordul "comes with music" utilizat de Nokia, în decembrie, în cadrul unei colaborări cu Universal Music.
Pe piață se crede că Nokia le oferă partenerilor săi din industria muzicală în jur de 80 de dolari pentru fiecare dispozitiv vândut, în timp ce Apple a oferit, până acum, numai 20 de dolari per dispozitiv.
Potrivit unei surse, consumatorii vor plăti suplimentar circa 100 de dolari pentru a avea acces nelimitat la muzică pe durata de viaţă a dispozitivului, având la dispoziţie şi opţiunea de a plăti o taxă lunară de 7-8 dolari.
Se crede că Apple obţine venituri relativ mici de pe urma magazinului iTunes, comparativ cu vânzările de dispozitive hardware realizate.
Iniţiativa Apple ar putea conduce la o creştere a cererii pentru noua generaţie de dispozitive de la Apple, precum şi la o impulsionare a industriei muzicale.
Apple mai ia în calcul şi introducerea unui abonament pentru acces nelimitat la muzică, acolo unde are relaţii cu clienţii săi prin intermediul operatorilor de telefonie mobilă.

miercuri, martie 19, 2008

Istoria umanității

(versiune adaptată după internet)

1. Femeia nu mai acceptă să locuiască în copac.
Și plânge.
Bărbatul descoperă peștera.

2. În peșteră e frig.
Femeia plânge.
Bărbatul descoperă focul.

3. Copii ţipă de foame.
Femeia plânge.
Bărbatul descoperă toporul, arcul şi bâta şi pleacă la vânătoare.

4. De la atâta carne, Copilul se îmbolnăveşte de scorbut şi beri-beri.
Femeia plânge.
Bărbatul descoperă agricultura.

5. Deoarece mamutul se lasă cu greu ucis, Bărbatul lipseşte prea mult de acasă.
Femeia plânge.
Bărbatul începe să crească animale domestice: vacă, oaie, porc, găina, etc.

6. Femeia s-a săturat de friptură făcută la ţepuşă cu garnitură de boabe verzi fierte mâncată de pe o frunză.
Şi plânge.
Bărbatul descoperă olăritul.

7. În peşteră e curent şi umezeală şi din cauza asta copii răcesc, fac pneumonie şi mor.
Femeia plânge.
Bărbatul construieşte mai întâi un bordei apoi o casă din lemn şi piatră.

8. A venit iarna şi e frig.
Femeia plânge.
Bărbatul descoperă că pielea şi blana animalelor moarte se poate prelucra şi confectioneaza haine.

9. Hainele din piele precum şi alea din blană put.
Femeia plânge.
Bărbatul descoperă pe rând hainele din lâna (care sunt aspre şi zgârie-Femeia plânge), hainele din în (care tot aspre sunt-Femeia suspină) şi într-un final hainele de mătase (care par a fi mulţumitoare-Femeia zâmbeşte). Mai târziu, Bărbatul rezolvă şi problema mirosurilor emanate de pieile şi blănurile menţionate mai sus.

10. Diverse treburi lipsite de importantă cum ar fi protecţia turmelor de animale şi starpirea potentialilor prădători ţin Bărbatul departe de casă.
Femeia plânge.
Bărbatul domesticește câinele şi pisica.

11. Femeia observă că seamănă prea mult cu semenele ei.
Şi începe să plângă.
Bărbatul inventează fardurile şi bijuteriile.

12. Femeia se plictiseşte de atâta stat în casă şi vrea să-şi lărgească orizontul.
Normal, începe să plângă.
Bărbatul inventează roata, domesticeste calul şi descoperă barca pentru că femeia e fragilă şi oboseşte repede.
În plus de asta nimeni n-ar vrea să o audă iar plângând... peste ani...

n. Femeia simte nevoia de a "evada" din cotidian. Nu are timp, bani sau dispoziţia pentru excursii în străinătate, cu prietenele s-ar plictisi, la TV nu e nimic de văzut, afară e vreme urâtă. Capac peste toate, ca de obicei, Bărbatul nu e acasă şi oricum nici el n-ar înţelege mare lucru. Femeia ar avea așaaaaaaa, un fel de chef de a scrie ceva care să-i aducă complimentele unor necunoscuţi şi să fie o chestie care să păstreze anonimatul şi absolut totul trebuie să fie sub control şi...
Pentru a nu ştiu câtă oară în istorie, Femeia începe să plângă.
Bărbatul inventează blog-ul.


Morală: Când femeile plâng, umanitatea evoluează.
Altă morală: Fără femei am fi trăit şi acum în copac.
. . . . . . . . . . . .. . . . . .. . . . . .. . . . . .. . . . . .. . . . . .

marți, martie 18, 2008

evolutie



depinde cum vrei sa privesti, nu?

RoBlogFest 2008, editia a III-a

Iata lista completă a câştigătorilor Roblogfest 2008:

Categoria "Popular"

Cel mai bun blog personal
1. VisUrât www.visurat.ro
2. JEG - Jurnalul Editorialistic de Groza www.jeg.ro
3. Thoughts of a teenage drama queen ar16zpy.blogspot.com

Cel mai bun blog colectiv
1. Copseanul www.copseanul.com
2. Bookblog www.bookblog.ro
3. Gramo's World www.gramo.ro

Cel mai bun blog nou (apărut în 2007)
1. Blogatu - Blogu' lu' Marius blogatu.blogspot.com
2. Copseanul www.copseanul.com
3. Thoughts of a teenage drama queeen ar16zpy.blogspot.com

Cel mai bine scris blog
1. JEG - Jurnalul Editorialistic de Groza www.jeg.ro
2. VisUrât www.visurat.ro"
3. Copseanul www.copseanul.com

Cel mai bun blog de divertisment
1. VisUrât www.visurat.ro
2. JEG - Jurnalul Editorialistic de Groza www.jeg.ro
3. Monden.info www.monden.info

Cel mai bun blog de muzică
1. Monden.info www.monden.info
2. Imnul Trifoiului placebo87.blogspot.com
3. MaTr3o.com www.matr3o.com

Cel mai bun blog de sport
1. Cătălin Tolontan - Blog de Jurnalist www.tolo.ro
2. Blogsport www.blogsport.ro
3. Blog de zăpadă www.schi-romania.blogspot.com

Cel mai bun blog
1. JEG - Jurnalul Editorialistic de Groza www.jeg.ro
2. VisUrât ( www.visurat.ro
3. Copseanul www.copseanul.com

Categoria Jurizat
Cel mai bun blog foto
1. Vlad Birdu Photography vladbirdu.fototarget.ro
2. Obosila obosila.blogspot.com
3. La vie en gris www.aurelm.com

Cel mai bun blog despre media/advertising
1. Cătălin Tolontan - Blog de Jurnalist www.tolo.ro
2. Media lui Comănescu comanescu.hotnews.ro
3. BasicMarketing.ro www.basicmarketing.ro

Cel mai bun blog de companie
1. Blogsport www.blogsport.ro
2. Mediafax - Dincolo de ştiri www.mediafax.ro/blog
3. X3 Studios Blog blog.x3studios.ro


Cel mai bun blog cultural
1. Bookblog www.bookblog.ro
2. Muzica Clasica, etc. muzica-etc.blogspot.com
3. Terorism de cititoare www.terorista.ro

Cel mai bun blog de design/creaţie
1. HyperGlu www.hyperglu.com
2. eclectic cow vacascom.blogspot.com
3. ibarbar ( www.ibarbar.ro

Cel mai bun blog despre politică
1. patruped:bun biped:rău www.patrupedbun.net
2. Politică şi New Media www.digitallights.net
3. Vorbe Grele ( www.ciutacu.ro

Cel mai bun blog despre business/tehnologie
1. Dragoş, Mănac - World domination www.manac.ro
2. kapra's blog www.victorkapra.ro
3. Netuality www.netuality.ro

Cel mai bun blog
1. Cătălin Tolontan - Blog de Jurnalist www.tolo.ro
2. Dragoş Mănac - World domination www.manac.ro
3. Amar de zi amardezi.blogspot.com

asta e doar părerea lor...
nimeni nu vă obligă să credeți la fel!

vineri, martie 14, 2008

ArtDirector prin YouTube

Tempo Advertising vrea să îşi completeze echipa de creaţie prin cooptarea unui nou director de creaţie, poziţie ocupată anterior de Miguel Concalves, motiv pentru care a recurs la o strategie de recrutare mai puţin convenţională, prin intermediul unui videoclip postat pe YouTube.
"Ideea? Ne-a venit într-un minut şi a fost făcută într-o oră. N-a fost nimic plănuit, nu face parte dintr-un plan mai larg de racolare", menţionează membrii echipei creative a Tempo Advertising. După plecarea lui Miguel Conclaves, fostul director de creaţie al Tempo Advertising, echipa recunoaşte că "e adevărat că ne trebuie un director de creaţie, dar n-avem speranţe prea mari să găsim unul în România. Nu pentru că n-ar fi, dar cei pe care îi respectăm noi sunt deja în alte agenţii. Dacă se hotărăşte vreunul dintre ei să vină la noi, îl primim cu braţele deschise. Dar nu vrem să ascundem faptul că încercăm să găsim tot un stranier, de aceea o să facem în curând şi varianta în limba engleză" a clipului.
Despre videoclipul deja postat pe YouTube, reprezentanţii agenţiei spun că "ideea aparţine creaţiei şi filmuleţul a fost făcut în primul rând ca să ne distăm noi, cei din agenţie".
Recent, Tempo Advertising a finalizat un proces de rebranding în urma căruia agenţia are un nou logo, barca cu opt vâslaşi emblemă a agenţiei fiind transformată într-un obiect de artă de artistul David Gerstein. Tempo Advertising este o agenţie de publicitate înfiinţată în 1996, al cărui acţionariat aparţine integral lui Dragoş Grigoriu. Cifra de afaceri a agenţiei pe anul 2007 a fost de 14,5 milioane de euro (43 milioane euro capitalizat).
Tempo oferă servicii de creaţie, client service, strategie, research, producţie (audio-video, print), BTL (event marketing, consumer, trade promotions), media, PR (Rogalski Grigoriu Public Relations) şi Interactive.
Portofoliul agenţiei include atât companii locale, cât şi internaţionale: Agricola bacău, Alka, Atlas Corporation, Autoklass Center, Aviv Ocif, Băneasa Investments, Boom, Cetelem, Confidential Business, European Food, Ficosota-Syntez, Kiwi Finance, Heidi Chocolate Suisse, Ital Food, Orange, Petrom, Poşta Română, Raiffeisen Bank, Romcanada, Scandic Distilleries, Tassullo, Tenaris Silcotub, URBB şi Zwanenberg.

112 funcțional din vară

Localizarea apelanţilor la sistemul 112 va fi posibilă în vara acestui an, o primă măsură în această direcţie fiind încheierea unui acord între operatorii de telefonie mobilă şi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), a afirmat ministrul Comunicaţiilor, Karoly Borbely.
STS este operatorul sistemului naţional pentru apeluri de urgenţă 112.
"Primele teste privind localizarea apelantului din reţele mobile au fost efectuate în urmă cu o lună. După semnarea acordului între operatori şi aprobarea ordonanţei de urgenţă care va reglementa localizarea apelurilor, programată pentru săptămâna viitoare, sunt asigurate condiţiile ca localizarea să fie funcţională la mijlocul anului", a spus Borbely, într-o conferinţă de presă.
Comisia Europeană a anunţat, în luna noiembrie 2007, că a început procedura de infringement împotriva României, pentru a se asigura că numărul unic de urgenţă 112 funcţionează corespunzător.
Legislaţia UE în materie de telecomunicaţii impune statelor membre să se asigure că serviciile de urgenţă sunt accesibile gratuit, formând numărul de urgenţă unic european 112.
Statele membre trebuie să garanteze, de asemenea, că operatorii de telecomunicaţii furnizează serviciilor de urgenţă informaţiile privind localizarea apelantului pentru apelurile către numărul 112, efectuate de pe telefoane fixe sau mobile.

Yahoo - un altfel de Echelon?

Yahoo a lansat în premieră un laborator de cercetare la Haifa, în Israel, acesta urmând să se concentreze pe simplificarea problemelor tehnologice în procesul de căutare a informaţiilor pe internet.
"Căutarea de date online este încă la început. Compania Yahoo lucrează în vederea elaborării unei ştiinţe care să conducă la o manieră de căutare a informaţiilor pe internet foarte diferită de cea curentă", a declarat Prabhakar Raghavan, şef al diviziei Yahoo Research.
Principalul rival al companiei Yahoo, Google şi-a deschis cel de-al doilea centru de cercetare şi dezvoltare din Israel, în iunie 2007.
Laboratoarele de cercetare ale Google se află în Tel Aviv, centrul financiar şi cultural al Israelului, şi în Haifa.

miercuri, martie 12, 2008

realitatea TV

ma uit la realitatea...
nu pot sa cred ce suficienta are acest moderator ingimfat si comunist la emisiunea intitulata miliardari vs saraci....
repeta obsesiv aceleasi propozitii, iar dl Frenciu are prea multa rusine sa-i spuna direct cit de prost incearca sa manipuleze o emisiune...
rusine, rusine, rusine...

old advertising

Așteptând la colțul străzii

google ia DoubleClick

Comisia Europeană a aprobat marţi, preluarea companiei de publicitate pe Internet DoubleClick de către Google, pentru 3,1 miliarde de dolari, considerând că tranzacţia nu va afecta concurenţa de pe piaţa de profil, în pofida obiecţiilor unor companii rivale.
Google a obţinut, anterior, acordul autorităţilor de reglementare din Statele Unite.
"În urma unei investigaţii aprofundate, Comisia a stabilit că preluarea DoubleClick de către Google nu va exercita presiuni în domeniul concurenţei", se arată într-un comunicat al CE.
Google deţine în Europa cea mai puternică poziţie în domeniul serviciilor de căutare pe Internet, la mare distanţă de concurenţii săi, iar achiziţia a fost contestată de companii precum Microsoft, Yahoo şi AOL.
Unificarea operaţiunilor celor două companii nu va duce la marginalizarea concurenţiilor Google în domeniul serviciilor de publicitate, a precizat Comisia.

Ciucaș la drum cu The Group

Agenţiile Nicola Porter Novelli şi New Media, membre ale The Group au fost alese de brandul Ciucaş să se ocupe de programele de de comunicare ale mărcii
Astfel, agenţia de PR Nicola Porter Novelli va derula, pentru Ciucaş, proiecte de comunicare internă, evenimente de PR şi de relaţionare cu media, în timp ce New Media, agenţia de "interactive", va coordona proiecte speciale de comunicare online.
Ciucaş a optat pentru încheierea parteneriatului cu agenţiile din cadrul The Group după ce a colaborat şi în trecut cu acestea, pe partea de PR şi comunicare online, în cadrul unor evenimente precum Montanfest, festivalul organizat anual la Braşov.
"Am găsit în partenerii noştri nişte prieteni care au înţeles perfect care sunt valorile de brand şi ne-au propus acţiuni care să le reflecte întotdeauna, nu evenimente formale sau comunicări standard. Fiecare proiect pe care l-am derulat anul trecut a avut «ceva» care a exprimat brandul Ciucaş. Este şi principalul motiv pentru care am decis să lucrăm împreună pe termen lung, să creăm strategii, nu doar proiecte punctuale", a declarat Mihai Bonca, Brand Manager Ciucaş.
"Ne-am ataşat foarte mult de marca Ciucaş şi, prin experienţele din 2007, am trecut dincolo de relaţia strictă agenţie-client. Am descoperit un brand care aduce cu sine o provocare foarte mare pentru noi prin poziţionarea «bere de la munte». Iar prin proiectele pe care le vom derula anul acesta ne dorim să consolidăm poziţia Ciucas pe piaţa în care activează", a declarat Sorina Mihai, Managing Partner Nicola Porter Novelli.
"Ceea ce vom dezvolta împreună cu echipa Ciucaş sunt proiecte speciale, pentru că noi credem că brandurile şi consumatorii trebuie să interacţioneze în mediul online dincolo de simplele bannere", a declarat Alin Zăinescu, Managing Partner New Media.
Ursus Breweries, subsidiară a SABMiller plc, este al doilea mare producător de bere de pe piaţa româneasca cu o cotă de piaţă de 24%. Mărcile din portofoliul Ursus Breweries sunt: Peroni Nastro Azzurro, Ursus, Timisoreana, Ciucas, Stejar şi Pilsner Urquell.
The Group include 14 agenţii specializate în domeniile media, creaţie, relaţii publice, cercetare, producţie audio-video şi dezvoltare de conţinut media. Din The Group fac parte agenţiile Media Investment, Brandstalk, Nicola Porter Novelli, Events & Production, BT Production, House of Media, Touch Communication, New Media, Innovaty, PosterCom, Q research, My Media, The Media Partnership şi Navidoo.

duminică, martie 09, 2008

9 martie

40 de pahare...
mucenici...
se termina 'babele'...
unii baieti trebuie sa rupa atele pe care fetele le au legate la mina...
fericire!
-------...........----------
edit
uite ce-am facut eu...
-------...........----------

sâmbătă, martie 08, 2008

8 martie



...........................................................................
Femeia a fost făcută din coastă.
Nu din picior, ca să fie călcată,
nu din cap că să fie superioară.
Ci dintr-o parte, ca să fie egală.
Sub mînă ca să fie protejată și lîngă inimă ca să fie iubită.
Fii atent dacă faci femeia să plîngă,
pentru că Dumnezeu îi numără lacrimile.
...........................................................................

vineri, martie 07, 2008

Cât se câștigă în media și publicitate

Schimbarile din ultimii ani la nivel global si-au pus amprenta si asupra pietei locale de advertising si media.
Dupa o perioada de inceput in care mari nume din publicitate isi deschideau primul sau primele birouri in Romania, achizitiile si fuziunile la nivel international s-au facut simtite si la noi, ducand la crearea unor organizatii semnificativ mai stabile si mai dezvoltate operational.

Citiți aici sumele care vă interesează.

Art Director - ce trebuie să facă el

Art Director-ul este responsabil de exprimarea vizuala a mesajelor publicitare într-un mod cat mai interesant si relevant pentru consumatori, fie ca sunt transpuse în pagina de ziar, fie pe pelicula sau pe orice alt suport de comunicare media clasic sau inovativ.

Vă interesează? Mai departe citiți aici.

Client Service Director - how to

un articol interesant, aici

joi, martie 06, 2008

Brief-ul

paradox: cu cât există mai multe surse de informare, cu atât oamenii sunt mai puțin informați...
iată un exemplu de care se plinge toată lumea într-o agenție - nu am primit brief...
cam ce ar trebui să conțină un brief?

-----------------------------

Brief-ul de creatie este un instrument de lucru materializat intr-un document realizat de Accounti si Planneri pentru echipa de creatie. Este fundamentul pe care echipa de creatie va construi conceptele creative.
Brief-ul de creatie reprezinta rodul unei munci intense de cercetare, dar si al intuitiei si al experientei.
Pentru echipa de creatie, brief-ul este punctul de plecare, trebuie sa fie inspiratia, butonul care va declansa "explozia" creativa.

Dar sa vedem care este drumul pe care un brief de creatie il are de parcurs pana sa ajunga pe masa creativilor. Intr-o prima etapa, agentia (prin intermediul client service-ului) primeste de la client un brief de agentie.
Acesta este un document care contine o serie de informatii detaliate despre clientul si produsul respectiv: descrierea produsului, situatia pietei si a produsului in raport cu competitia, descrierea consumatorilor, obiectivele de atins prin intermediul campaniei publicitare etc.

Pornind de la aceste informatii, echipa formata din account si planner va incepe un drum la capatul caruia trebuie sa ofere colegilor de la Creatie acele informatii care sunt relevante pentru ei si care formeaza continutul briefului de creatie.

Acesta difera de la agentie la agentie si chiar de la proiect la proiect, insa, in principiu, contine urmatoarele informatii:
- Care este scopul pentru care facem publicitate? (ce va face publicitatea pentru produsul nostru si ce vrem sa creada oamenii despre produs?);
- Cui ne adresam? (care sunt consumatorii-tinta, cum sunt ei in viata de zi cu zi?);
- Care este cel mai important lucru pe care vrem sa-l transmitem? (IDEEA si elementele care o sustin);
- Cum vom spune? (tonul vocii, identitatea marcii);
- Ce mijloace media vor fi folosite;
- Informatii despre executia efectiva a ideii (ce trebuie sa evitam si ce trebuie neaparat sa facem);
- Cine este competitia?
- Timing.

Ce conditii trebuie sa indeplineasca un brief bun?
Exista doua conditii esentiale pentru un brief de creatie bun: sa fie directional si inspirational.
Aceste conditii impun ca brief-ul sa fie, pe de-o parte, un ghid pentru echipa de creatie in scopul crearii unei comunicari eficiente; pe de alta parte, brief-ul trebuie sa contina niste elemente care sa inspire creatia (ex. tonul vocii).
In plus fata de cele doua conditii de baza, un brief de creatie trebuie scris intr-un limbaj simplu (dar nu simplist!), fara termeni tehnici si fara detalii inutile.
Dupa ce brief-ul a fost scris efectiv, urmeaza prezentarea acestuia catre echipa de creatie intr-o intalnire care se numeste briefing. Scopul briefing-ului este de a raspunde intrebarilor echipei de creatie si de a inlatura orice alte neintelegeri legate de brief. Mai mult, briefing-ul trebuie sa apropie si mai mult echipa creative de IDEE.

Este in sarcina echipei care a realizat brief-ul sa faca din intalnirea de briefing un "eveniment" in toata regula; de exemplu, la Graffiti/BBDO sedinta de briefing pentru un client din domeniul alimentar s-a desfasurat in jurul unei mese pline de bunatati. Acest lucru i-a motivat nu numai pe cei prezenti, ci si pe alti creativi, neimplicati in proiect, care au vrut sa participe si ei la discutii!
Un alt exemplu vine dintr-o agentie din Marea Britanie, sedinta de briefing pentru lansarea unei linii noi de costume de baie Speedo, a fost tinuta pe marginea unei piscine acoperite. Mai mult decat atat, cateva copii plastifiate ale brief-ului au fost aruncate in piscine, iar echipa de creatie a fost invitata sa se schimbe in costume de baie Speedo si sa plonjeze in piscina pentru a recupera documentele.

Aceasta abordare inedita a unei intalniri de briefing poate ajuta creativii sa inteleaga mai bine produsul, sa interactioneze efectiv cu el si sa se apropie de IDEE.

de Raluca CHIRITA

articolul este apărut în 2003

Zoltan Szigeti - interviu


un alt interviu - e putin mai vechi, dar se leaga cu celalalt articol

Dragos Grigoriu - interviu


un interviu interesant cu patronul de la Tempo la www.standard.ro
si unul mai nou, de la iqads

miercuri, martie 05, 2008

Levi's - no 1


Brandul Levi's este cel mai popular brand de jeanşi din lume, fiind marca preferată a majorităţii consumatorilor, dintre care 45% spun că o pereche potrivită de jeanşi este dificil de găsit, informează un studiu realizat de Synovate.
Studiul remarcă şi faptul că 26% dintre respondenţii studiului au declarat că se uită, pe stradă, la ce tip de jeanşi poartă trecătorii. Studiul privind brandurile de jeanşi preferate de consumatori a fost realizat pe un eşantion de 7.700 de persoane din Statele Unite, Canada, Franţa, Brazilia, Rusia, Serbia, Malaezia, Africa de Sud şi Thailanda şi a urmărit care sunt brandurile preferate, modelele cele mai atractive şi cât sunt dispuşi să investească oamenii pentru a achiziţiona astfel de pantaloni. Cel mai popular brand în preferinţele publicului este Levi's, peste 20% dintre respondenţi nominalizând Levi's ca fiind marca lor preferată.
Marca înregistrează cea mai mare popularitate în Franţa (menţionată de 45% dintre respondenţi), apoi în Africa de Sud (32% dintre respondenţi) şi Malaezia, Statele Unite şi Serbia, care consideră jeanşii Levi's ca având "sex-appeal". Sârbii (59%) găsesc cel mai greu o pereche de jeanşi care să li se potrivească, pe locul următor aflându-se locuitorii Statelor Unite (57%) şi canadienii (53%). Din punct de vedere al sexelor, femeile (55%) sunt cele mai dificil de satisfăcut atunci când este vorba de achiziţionarea unei perechi de jeanşi care să li se potrivească, la fel de pretenţioşi fiind şi 37% dintre bărbaţi. Potrivit studiului, 16% dintre femei consideră achiziţionarea unei perechi de jeanşi la fel de dificilă ca şi achiziţionarea unui costum de baie, 30% dintre femeile din Statele Unite şi Canada declarând că ambele tipuri de produse sunt achiziţionate în urma unui proces îndelungat şi anevoios.
Francezii poartă blugi, însă 87% dintre ei exclud purtarea acestui tip de pantalon la serviciu, în timp ce 37% din totalul celor chestionaţi consideră că jeanşi potriviţi pentru a merge la serviciu.

ESA este acum oficializat

Protocolul de comunicaţii Enthusiast System Architecture (ESA) a fost adoptat oficial de către Forumul Implementatorilor USB (USB-IF), deschizând drumul către adoptarea acesteia pe scară largă, a anunţat Nvidia.
Protocolul ESA, care descrie modul în care perifericele pentru PC pot comunica între ele, va fi adăugat acum în revizia interfeţei USB. Debutul ESA în industrie presupune, în primă fază, disponibilitatea la nivel mondial a componentelor pentru PC certificate ESA, produse de majoritatea partenerilor fondatori ai ESA, incluzând Cooler Master, CoolIT Systems, NVIDIA, PC Power & Cooling, Silverstone, Tagan, şi Thermaltake.
Lansat iniţial la sfârşitul anului 2007, ESA a fost conceput şi introdus pentru a suporta noile capacităţi de monitorizare şi control pentru dispozitivele PC-ului precum carcasa, sursa şi soluţiile de răcire pe bază de apă sau de aer.
Până la introducerea ESA, nu exista un protocol standard de comunicaţii care să permită componentelor să le returneze utilizatorilor informaţiile.
Date importante, precum temperatura, tensiunea şi caracteristicile curenţilor de aer sunt pot fi transmise în timp real şi sunt esenţiale pentru a obţine performanţa maximă pentru PC şi overclocking. Cu ajutorul ESA, producătorii de componente pot îngloba acum o mare varietate de senzori digitali şi analogici în dispozitivele lor, pentru a putea comunica instantaneu date ce pot fi utilizate în analize şi în optimizarea condiţiilor generale de operare a PC-ului.
În plus, funcţia ESA de înregistrare a activităţii le oferă producătorilor de PC-uri şi integratorilor de sisteme un mod simplu şi eficient de a identifica problemele care pot apărea, făcând posibilă rezolvarea rapidă a acestor disfuncţionalităţi.
Compatibilitatea dintre dispozitive şi potrivirea cu specificaţiile ESA este gestionată de Allion, o organizaţie importantă de testare IT.

marți, martie 04, 2008

Tempo - rebranduit

Agenţia de publicitate Tempo Advertising a încheiat procesul de rebranding început în urmă cu aproximativ un an, prin realizarea unui nou logo şi transformarea şi consolidarea valorilor agenţiei, anunţul fiind făcut în cadrul unui eveniment organizat la Londra.
Tempo Advertising a prezentat noul logo al agenţiei, reprezentat de o barcă cu opt vâslaşi simbolizând "spiritul de echipă şi individualitatea fiecăruia", după cum a declarat Dragoş Grigoriu, director general Tempo Advertising.
Noul logo Tempo este un obiect de artă, fiind realizat de David Gerstein, unul din cei mai expuşi artişti contemporani, care s-a confruntat pentru prima oară în cariera sa cu provocarea realizării unui logo.
Perioada de creaţie a durat mai mult de un an şi a a avut numeroase variante intermediare, din care a rezultat noul logo, care va fi prezent atât pe materialele agenţiei, dar şi în formă fizică, la intrarea în sediu său.
Conform lui Dragoş Grigoriu, noul logo, asociat canotajului, a fost ales pentru că acest sport este purtătorul unor valori esenţiale: individualitatea, pe de o parte, şi munca în echipă, pe de alta. Astfel, mesajele pe care noul logo şi rebrandingul Tempo Advertising le susţin sunt ambiţia agenţiei de a câştiga, reorganizarea la nivel intern în spiritul performanţei şi transmiterea unui mesaj clar, ambiţios a direcţiei şi priorităţilor agenţiei. Noile valori Tempo - învăţare, performanţă, schimbare - sunt elementele de bază ale creativităţii, care, implicit, duce la satisfacerea nu atât a clientului, ci a consumatorilor.
De altfel, creativitatea este considerată a fi principala resursă a fiecărei companii, cinismul fiind principalul duşman al acesteia. Dragoş Grigoriu a subliniat importanţa creării unui mediu care să le ofere oamenilor resursele prin care să se dezvolte şi să îşi dezvolte propria creativitate, în spiritul performanţei.
Învăţarea, în viziunea Tempo, constă în curiozitatea permanentă a fiecăruia, în abilitatea de a pune întrebări, nu de a avea permanent răspunsurile, dar şi în sensibilitatea faţă de ceea ce ne înconjoară. Pe de altă parte, performanţa este cea care valorifică creaţia, fiind măsurabilă şi recompensată într-un mediu creativ.
Tempo Advertising este înfiinţată în 1996. Cifra de afaceri a agenţiei pe anul 2007 a fost de 14,5 milioane de euro (43 milioane euro capitalizat).
Tempo oferă servicii de creaţie, client service, strategie, research, producţie (audio-video, print), BTL (event marketing, consumer, trade promotions), media, PR (Rogalski Grigoriu Public Relations) şi Interactive.
Printre clienţii Tempo se numără Autorom, Autoklass, Agricola Bacău, Argus, Atlas Corporation, Boom TV, Băneasa Investments, Best Foods, Danone, European Food, Ficosota Syntez, Howard Johnson, Heidi, Franke România, Interamerican, Lukoil, Mira Telecom, New Kopel Six’t, Orangina, Orange România, Plus Discount România, Realitatea TV, Romcanada, South Pacific, Royal Brinkers, Scandic Distilleries, Tuborg România, The Money Channel şi Ziua.